Dashboard

Få overblik over din medieinvestering
og indblik i effekten af dine mediekampagner

Vi har udviklet et dashboard i forbindelse med TV, Radio og digitale kampagner, som vores team af specialister skræddersyr desuden dashboards til det enkelte brands behov med fuld transparens. 

Helt grundlæggende er et dashboard en visuel live præsentation af analyseret og kategoriseret data. Det består typisk af forskellige former for grafer og tabeller, der samler information fra flere kilder i én samlet oversigt. Dette giver dig et overblik over afviklingen af din medieinvestering, du kan tage beslutninger ud fra.  

Vi arbejder med en unik reklamefilmseffekt-dokumentation, der frasorterer dobbeltdækning på tværs af digitalt målbare mediegrupper, som Flow TV, Kommerciel streaming og YouTube non-skipable, da netop disse tre videomedier repræsenterer samme præmis for visningen. Dette gøres ved at brug TechEdge, Google og Meta valideret 3. parts tracking værktøj.

Det er også muligt at tilføje både Facebook og andre video medier, men her ændres præmissen for visningen og derfor mener vi ikke at der er tale om en sammenlignelig type kampagne. 

overvågning, monitorering og optimering

I dashboardet kan både brandet og vi overvåge og monitorere mediekampagner på enkelte medier eller på tværs af mediegrupper – kontinuerligt eller ved enkelte kampagneperioder. I dashboardet opsætter vi dine KPI’er visuelt, så du har et aktuelt overblik over, hvordan din marketinginvestering præsterer fra start til slut. Hovedformålet er at få hurtig indsigt i successen af medieinvesteringen, samt mulighed for at monitorere og optimere undervejs.   

Erfaringen viser, at dashboardet kan være et fantastisk dialog værktøj i hverdagen mellem jer og os, da en fælles forståelse og afsæt styrker samarbejdet og den fælles forståelse af kampagneafviklingen. 

 

Optimer effekten af dit mediebudget
Det er også muligt at skabe indblik i selve reklameeffekten af jeres medie-kampagner ved at kæde fx TV-afviklingen sammen med jeres webtrafik. Således skabes overblik over den mest omkostnings effektive afvikling af løbende mediekampagner. Samme data bruger vi også med succes i vores årsaftale forhandlinger med medierne. 

Et andet unikt parameter vi leverer mulighed for at optimere efter, er en be-regnet adstock, altså hvor længe en mediekampagne huskes og blandt hvor stor en andel af forbrugerne. 

Konkurrentovervågning og indblik i share-of-voice på kanalniveau er meget ofte også en relevant navigationsparameter, hvorfor det naturligvis også kan skræddersyes til det enkelte brands behov i dashboardet.

Skab intern værdi i jeres organisation

Mange af de brands vi leverer dashboards til oplever, at dashboardet er et godt rapporteringsværktøj til den øvrige organisation. Vores dashboard udviklet i Microsoft Power BI, kan nemt integreres i virksomheds øvrige systemer der tillader data adgang via Power BI.   

 

Det vil vi ha’, hvordan kommer vi i gang? 

Vi hjælper gerne med at identificere og kortlægge jeres dashboard behov. Vores specialister og dygtige projektledere hjælper jer sikkert i gang, men allerførst så lad os starte med en snak om mulighederne… 

 

Dataleverandør og tech-samarbejdspartnere 

Vores dashboard services hviler på en lang række solide samarbejder med førende data og tech-udbydere på medie- og forbrugerfeltet. Heriblandt kan nævnes: Audience project, TechEdge, TechEdge AxM-modul, Channel Factory, Nielsens TV-meter og Kantar/Gallups Radio-meter. 

Lad os tage en uforpligtende snak