Case

Hilmar & Høgsberg har analyseret og vurderet IBF’s marketing og kommunikationsindsats på brandets egne kanaler med henblik på optimering.

IBF modtog en overordnet betragtning af hele IBF’s marketingindsats med særligt fokus på branding, image og mediebrug . Der var fokus på nye eller oversete muligheder samt evt. spildte ressourcer. Hilmar & Høgsberg leverede input til indhold , greb og metoder på Instagram, Facebook, influenter og Youtube. Herpå også rådgivning ang. samspil og prioritering af og mellem kanalerne.

Der blev leveret retningsgivende analyse af brandimage med udgangspunkt i forbrugerbehov og –adfærd. Optimal udnyttelse af marketingeffekt på kort og lang bane var også på agendaen.

Rådgivningen var konkret og handlingsanvisende og blev afviklet som en dialogisk workshop. Efterfølgende blev hele rapporten fremsendt.

Allerede på mødet traf teamet beslutninger ang. tiltag, og rapporten skal fungere som fælles reference i forhold til status og retning fremadrettet indenfor brandets marketingaktiviteter.